Hitte doet ijs op Zwitserse gletsjers in recordtempo smelten
De Zwitserse gletsjers verliezen dit jaar opnieuw in alarmerend tempo ijs door de aanhoudende hittegolf in Europa. Volgens Glacier Monitoring in Switzerland (GLAMOS) zal de sneeuw- en ijslaag die zich afgelopen winter opbouwde, tegen maandag volledig zijn weggesmolten. Daarmee zal de zogeheten ‘glacier loss day’ opnieuw uitzonderlijk vroeg vallen.
