Parijs blijft socialistisch en zet zijn groene revolutie voort: de kersverse burgemeester Emmanuel Grégoire viert zijn overwinning door per fiets naar het stadhuis te rijden
Over Parijs blijft een socialistische wind waaien: de extreemrechtse partijen zijn er niet in geslaagd de overhand te krijgen. Met 50,52% van de stemmen in de tweede ronde is Emmanuel Grégoire de nieuwe burgemeester van Parijs en blijft de stad, althans voorlopig, trouw aan haar progressieve geschiedenis. De kandidaat van de verenigde linkerzijde versloeg de conservatieve Rachida Dati, die haar duidelijke nederlaag bij de verkiezingen heeft erkend.
